رواية حرم اليزيد الفصل الخامس 5 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد الفصل الخامس 5 بقلم حياة

 رواية حرم اليزيد الفصل الخامس 5 بقلم حياة


البارت الخامس

#حرم_اليزيد


يزيد وبيمسكها من معصمها بقوة : قولتي اييييييه؟؟؟

خديجة بخوف : عايزة أطلق يا يزيد!!!

يزيد : بنت العزايزة عايزة تطلق وقبل ما تمشي عبت في رأسك مش كده؟!!..... اطلعي لاوضتك

خديجة بتشجع : ابدا وقمر مالهاش علاقة بالموضوع بس انت متجوز بدل الواحدة تلاته وعندك أولادك وشايف حياتك وانا ولا كأني موجودة ونسيتني من زمان اوي وانا ده ميرضنيش بصراحة بسنت سكت عليها لاني ما بخلفش بس مروة وقمر ده ايه؟!




يزيد وبيكسر الحاجات اللي جنبه : اتقي شري دلوقتي يا خديجة!!!

خديجة خافت منه ومن منظره اول مره تشوفوا كده فطلعت على طول الجناح بتاعها 

يزيد بحزن : قمر بحبها ليه مش راضية تصدقني ده كلو عشان متجوز بس؟؟!....... معملتش حاجه حرام طيب وكل واحدة متقي ربنا فيها ليه تمشي وتسيبني؟؟!....... لا وكمان خديجة هبت منها

بيقف قدام جناح مروة وبيفكر يدخل جناحها ولا بتاع بسنت بالنهاية بيدخل بتاع بسنت

بسنت بخضة : يزيد!!!

يزيد بحزن : مالك اتخضيتي كده ولا انتي كمان ناوية تطلبي الطلاق زيهم؟؟!

بسنت باستغراب انه قال زيهم مش زيها : زيهم اللي هما مين؟؟!

يزيد بحزن : خديجة وقمر

بسنت شهقت بصدمة لما قال اسم خديجة

بسنت بصدمة : خديجة طلبت الطلاق!!!

يزيد بحزن: ايوة

بسنت بابتسامه : واخيرا اتشجعت وشافت مصلحتها

يزيد : ايه الكلام ده

بسنت : حقها تطلب الطلاق لما تتجوز عليها ورميها خالص الرمية دي ومش بتسأل عليها اساسا ومتجوز ايه ارررربعة مفيش واحدة ترضى جوزها يتجوز عليها يا يزيد

يزيد : يعني انتي لو كنتي مكانها كنتي هتطلقي؟!

بسنت : من زمان اوي يا يزيد كنت اتطلقت ده خديجة اتاخرت اوي في طلبها





يزيد : وفيها ايه لو اتجوزت اربعة في ناس كتير متجوزة اربعة وهو مش حرام على فكرة 

بسنت وبتبصله بقرف : وفيها ايه لو اتطلقت في ناس كتيرة متطلقه وهو مش حرام على فكرة

يزيد اتغاظ منها : وانتي مالك بتتكلمي كده كأنك مش مستحملاني الناقص تقولي انتي كمان عايزة تطلقي!!!...... طريقتك وحشة معايا من زمان وانا ملاحظ يا بسنت!!! 

بسنت : انا أساساً رافضاك من قبل ما اتجوزك وانت عارف كده بس عشان علي رضيت اتجوزك وانت عارف كده برضو  فمتطلبش مني اغير طريقتي معاك  ويلا خد الباب وراك عشان عايزة انام

يزيد بيطلع بغضب منها ومن كلامها وبيرزع الباب وراه وبيروح جناح مروة

مروة بضحكة : اهلا اهلا باليزيد عاش من شافك يا راجل بعد ده كلو..... تلاقيهم مش عايزينك قومت جيت تترمي عندي

يزيد بغضب وزعيق : في ايه كلكم النهارده اتجننتوا!!!..........واتفقتوا عليا ولا ايه

مروة : اتجننا؟؟!..... امممم يبقى زي ما قولت مش عايزينك قومت جيت تترمي عندي

يزيد : لا بقى الوضع بقى لا يستحمل كلكم طريقتكم وحشة معايا واللي عايزة تطلق واللي بترفع صوتها عليا سوقتوا في الموضوع عشان اخدتوا عليا وساكتلكم بس من النهارده كل حاجه هتتغير وهصلح اللي عملتوا وهرجع قمر!!! 

مروة : في ايه يا راجل عايش لينا دور الضحية ما كلوا من عمايلك بقيت ولا مهتم بواحدة فينا ومش عادل بيننا خالص حتى ولادك بطلت تهتم فيهم وبتجري ورا النسوان بس 

يزيد بعصبيه : اخرسي يا مروة عشان متشوفيش حاجه مش كويسه

مروة بنفس النبرة بتاعتو : مش خارسة!!!...... وريني هتعمل ايه

يزيد : لو انك مش حامل وربنا كنت خليتك تتمنى المو.. ت في اللحظة دي ويلا تصبحي على خير

مروة  بغيظ : طفى النور جنبك


قمر اول ما دخلت الغرفه بتاعتها عيونها دمعو تلقائي وبقيت تتحسس كل حاجه فيها لحد ما وقفت قدام المرايا

قمر : يااااه ده من يومين كنت واقفه هنا وبلف بالفستان بس شوف كسر فرحتي ازاي ربنا ينتقم منه





تاني يوم :

قمر : يلا يا ماما انا خارجه عندي شوية حاجات عايزه بخصوص الدعوة عايزة اظبطها

ام قمر : ربنا يكون في عونك ويتمم لك امورك

قمر : امين وبتخرج...... وبتركب الأوبرا اللي كانت طلباه وبيمشي

بعدها بمسافه بتوقف عربيه قدام فيلا أهل قمر

الحارس : ايوه يا فندم عايز ايه

بتاع الاوبر : في اوبر هنا باسم قمر

الحارس : بس جاء اوبر تاني وخدها من شوية

بتاع الأوبر : ازاي ده انا الأوبر المفروض ومفيش حد تاني خد الطلب

الحارس خاف وقال لأهل قمر

ام قمر بخوف وبكاء : يعني ايه؟؟!......... بنت اتخطفت!!!

ابو قمر : اهدي يا ولية عشان اعرف اتصرف...... وبيتصل على قمر والخط بيتفتح

ابو قمر : الو قمر

: اهلا بحمايا العزيز ..............

ابو قمر بعصبيه وبيرمي التلفون في الأرض : اه يا يزيد الكلب 


البارت الخامس.......حرم اليزيد


          الفصل السادس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×